Oferta » Wymiana oleju

Współczesne oleje silnikowe należy klasyfikować przede wszystkim pod względem gęstości. Najrzadsze są oleje syntetyczne, pośrednie półsyntetyki, a najgęstsze mineralne. Pozostałe cechy wynikają z rozmaitych dodatków i technologii stosowanych przez ich wytwórców. Na rynku coraz więcej mamy także specjalnych produktów dedykowanych do silników zasilanych gazem LPG lub olejem napędowym.

Nie warto eksperymentować
Na pytanie, jak wybrać najodpowiedniejsze smarowanie dla swojego silnika, zwykle odpowiadamy – należy trzymać się jednego rodzaju i producenta oleju.
Jeżeli samochód przez cały czas jeździł na syntetyku, a właściciel nie zaobserwował aby go ubywało, przy kolejnej wymianie powinien zastosować ten sam olej. To samo dotyczy innych rodzajów oliwy. Jeśli nie ma ubytków, zostajemy przy dotychczasowym rodzaju. Z biegiem czasu zmiana jest dopuszczalna, ale tylko z oleju rzadszego na gęstszy. Syntetyk zmieniamy na półsyntetyk, ale nigdy nie robimy zamiany w drugą stronę. - Rzadszy olej może szybko wypłukać z silnika nagromadzony nagar i doprowadzić do przedmuchów.
Dlatego kupując używany samochód dobrze jest zapytać poprzedniego właściciela, jaki stosował do tej pory olej.

Mineralny nie zawsze dobry
Duży przebieg silnika nie oznacza wcale, że należy zalać do niego olej mineralny, zwłaszcza jeśli jego producent nie zaleca stosowania takiej oliwy. Jeśli poprzedni właściciel samochodu stosował syntetyk lub półsyntetyk, my możemy robić to samo. Ma to wiele zalet.
- Olej mineralny jest dużo gęstszy i szczególnie zimą może sprawiać kłopoty z rozruchem silnika. Poza tym, zanim po rozruchu naprawdę dobrze zacznie smarować silnik, mija dłuższa chwila, co może przyspieszać zużycie części.

Inne smarowanie przy LPG
Producenci nowoczesnych olejów przekonują, że specjalnego smarowania wymagają silniki zasilane gazem LPG. Jako główny powód podają panujące w takich jednostkach wyższe temperatury. Nie bez znaczenia jest także fakt, że gaz jest mniej płynny od benzyny. Dlatego na rynku dostępnych jest coraz więcej specjalnych olejów dedykowanych do silników zasilanych LPG. Zdania, co do tego, czy warto je stosować, są podzielone.
Ważne jest, aby olej był bardziej tłusty i odporny na wysokie temperatury, a w tej chwili właściwie wszystkie oleje zachodnich marek spełniają te normy. Tylko w przypadku krajowych wyrobów należy wybierać te przeznaczone właśnie do silników zasilanych gazem.

100% satysfakcji

  • kompetentna obsługa

    Staramy się sprostać wymaganiom wszystkich naszych klientów, zarówno flotowym jak i indywidualnym. Zespół wykwalifikowanych mechaników jak i kompetentne Biuro obsługi Klienta zapewnia najwyższy poziom usług.


     
  • obsługa flot

    Serdecznie zapraszamy do współpracy firmy posiadające „flotę” samochodów, zaopiekujemy się państwa samochodami na dogodnych warunkach. Ceny ustalamy indywidualnie w zależności od wykonywanych usług. Przy współpracy z firmami stosujemy wygodny sposób płatności faktura zbiorczą.